Friday, October 15, 2010

Историята на шарената дрешка на Йосиф
Историята започва на едно неочаквано място Бт.32:24, където Яков получава името Израел от неизвестен човек тълкуван като Ангел. Човека обаче не е ангел, а е неговия тъст Лаван. Лаван е потомък на втория син на Нахор Мелха или Милкан и именно на него е предадена "шарената" или надписаната дрешка предадена на Йосиф от Яков. Лаван е пазил писмеността до последно надявайки се, че Рахил ще остане с него и ще отгледа децата си като негови потомци, те така или иначе не са на Яков, а са нефилими. Рахил все пак предпочита да тръгне със сестра си и да приеме Яков като осиновител на Йосиф и на следващото и дете-нефилим Вениямин. В последния момент преди Яков да премине Йордан, не някакъв си поток Лаван, който остава сам и няма други деца решава да предаде писмеността или "шарената дрешка" за да бъде дарена на Йосиф, когато порасне. При преминаването Йосиф е на 5 години 2260АМ, дадена му е на 15 години. Братята на Йосиф му взимат дрехата и го прогонват в Египет, но в последствие са принудени да му я върнат и Йосиф я пренася в Мидия. От Йосиф тя се занася обратно в земята на Сим и се предава на третия му син Йотор бащата на Сепфора съпруга на Мойсей. От Моисей писмеността се предава на левитите свещеници, за да достигне след края на света на ситите до bogoizbrania, който ще я пренесе и след края на света на Кайн в отвъдното.
Така от Адам през Йосиф и Мойсей до този блог "шарената дрешка" винаги е имала свят носител. Амин!
Бонус откритие
Вчера намерих и кой се ражда и кой умира в началото на втори и трети "кръг" време от 360 години. 2360 - 2720 - 3080АМ.
Първи кръг 2000 - 2360АМ
2000АМ се ражда Авраам, 2360АМ умира Яков.
Втори кръг 2360 - 2720АМ
2360АМ Двамата сина на Йосиф Манасия и Ефрем са осиновени от Яков преди да почине, така те символино се раждат като потомци на преобраза на Христос в СЗ. 2720АМ умира десетия в родословието на Христос Вооз 2550 - 2720АМ.
Трети кръг 2720 - 3080АМ
2720АМ се ражда номер 12 в родословието на Христос Аминадав, името го преместих от номер 8 в Мт.1, защото има твърде много хора от преди Вооз в списъка. 3080АМ когато започва строежа на Храма умира Саул дядото на Авесалом, който е идейния основател на Йерусалим и е искал да построи Храма, но без Давид и за това вдига бунт в който загива символично на дърво, но пре 3060АМ. Сроежа все пак е подновен от по малкия му брат Авимелех, също нефилим от по-голямата дъщеря на Саул Мерава
genesis, genealogy, time
Защо точно Авраам бе предпочетен пред Лот за родословието на Христос
Често можем да чуем различни тълкувания на сравняването на Исав и Яков и целите богословски философии на темата как Яков си купи първородството и бе предпочетен пред Исав. Както изясних двамата никак не са братя, това фалшификация в текста. Те са само двамата дядовци на Фарес, като дори Исав бе прадядо по майчина линия. Все пак има едно предпочитание в текста и то е избора на Авраам пред по-големия му брат Харан за продължаване на Христовото родословие от сътворението на Адам. Предпочитанието на Авраам стана поради годината му на раждане, точно 2000АМ е дата следваща модела на Адам. 100 години след раждането му се ражда и неговия втори син Авел. Избора на Авраам дори бе гарантиран или потвърден от Ной единствения жив свидетел от преди потопа получил тази заръка от Самия Адам и жена му живели цели 500 години след раждането му.
И все пак има и друга причина да се предпочете Авраам пред Лот и тя е поради специфичната мисия на Лот и потомците му. Както бях открил преди именно негови потомци са втората жена на Йосиф, след като се връща по родните си места на 110 годишна възраст, когато умира Асената, негови далечни внучки са и Рут и Офра, а пак и от неговото родословие е и самата Мария Майката на Христос. Ето това е и основната причина да има предпочитание за продължаване на бащината линия от втори син както е в случая. Както Лот се грижеше за покойниците от поколенията преди него и Господ му показа как трябва да се погребат правилно, чрез изгаряне на мъртвото тяло след известно време на престояване в земята. Точно това правеше Мария Магдалена на гроба на Христос, правя повторение на старо откритие поради връзката на събитията с това изясняване.
Най после направих и окончателно датиране и на допотопните патриарси.
genesis, genealogy, time
Изяснена хронология на Йосиф
Ражда се само от майка Рахил като нефилим през 2255АМ, след 10-те братовчеда синове на леля му Лия и Яков. Ребека е на 90 години при раждането подобно на Сара. Раждането му е в родните места на предците му сред континента Сим, Йосиф е потомък на втория син на Нахор Мелха, негов син Ватуил, негов син Лаван, негови дъщери Рахил и Лия. Осиновен е от Яков като свидетелство за месианската му линия, като тогава Яков е на 42 години. След 5 години Яков и цялото му семейство напускат земята на Сим, като с това родословието на Мелха приключва и семейната ценност "шарената дрешка" всъщност изписана с писменост наметка е предадена от Лаван на Яков преди преминаването Йордан, за да бъде предадена на Йосиф, когато порасне. През 2262АМ умира баба му Ребека на възраст 150 години, а след още 6 години и Исаак през 2268 на възраст 168г. Преди да почине все пак Исаак успява да види и последния от внуците си Вениямин, по-малкия му брат също нефилим. След 7 години през 2275АМ умира Майка му Рахил на възраст 130 години, в същата година умира и Исав. Той не е брат близнак на Яков, а е внук на Метусаил и син на Исмаил. Исав или може би по-правилно трябва да е Исаил има двама сина, първия е Шуах баща на Тамар съпругата на Юда, а втория е Потифер или поиталянченото "Петефрий", който е баща на Асената. Освен загубата на майка си в тази година се случва и друга драма. Яков изпълнява заръката на Лаван да предаде дрехата с писмеността на Йосиф, вероятно умишлено след смъртта на Рахил. Когато братовчедите му го виждат с писмеността решават, че подаръка е ненавременен или незаслужен и му отнемат дрехата, а него го хвърлят в яма. Отнетата дреха е върната на Яков, като причината за това дело е не завист, а неразбиране за целта на писмеността. Синовете на Яков решават, че Йосиф би получил незаслужено висока позиция, неуместна за случая, след като те са продължители на месианската родословна линия, а не той. Позицията или статута на Йосиф бе специален и то само защото той трябваше да предаде писмеността на Моисей, освен това статута бе и временен.
Тук идва и едно важно откритие, Яков със сигурност не е дал дрехата на Вениамин, явно се е опасявал с него да не се случи същото. Знаел е, че дрехата си е за Йосиф, но не и как ще му я предаде, след като синовете му не са били съгласни да приемат това. Дрехата със сигурност е била предадена на някой от потомството на Лот, погрижил се е да бъде изнесена на сигурно място в родината на Йосиф далеч от неговите синове. Изваждането от ямата става с помощта на Асената, момичето е негова връстница и тя заедно с баща си и Йосиф заминават в Египет родината на предците му. Там през 2277АМ се раждат и двамата му сина Манасия и Ефрем, като те изпреварват по възраст детето на Юда и Тамар, сина им от родословието на Христос Фарес, който се ражда 2280АМ. Следва прочутия сън на египетския фараон за седемте охранени и толкова гладни крави. Съня явно е видян и изтълкуван от Йосиф през 2320АМ, като седемте години на висок урожай са през 2330/7АМ, следват три години промеждутък, за да свършат собствените запаси на хората, след което настъпва и времето на истинския глад за хляб, когато само Йосиф се е разпорежда с него в периода 2340/2347АМ. Още през първата година на глад 10-те му братя идват за жито, на следващата идва и Вениамин с тях и тогава двамата нефилима се познават. Вениамин остава при него, а 10-те му братовчеда се връщат, за да доведат през следващата 2342АМ година и самия Яков. Така сто години след като се премества в Харан родината на предците си Яков сега е в родината на Яфет и потомците му. Там изживява и последните си непълни 18 години до 2360АМ или 17 години и няколко месеца, живее 147 или 148 години в зависимост дали се смятат пълни или календарни години. През 2360АМ се затваря и първия кръг от 360 години започнат от раждането на Авраам. Преди смъртта си Яков осиновява символично двамата му сина. Това е трогателен жест на предаване на наследството от баща на син. Йосиф има всичко необходимо и е постигнал повече дори от баща си поне в земния си живот. В духовната част Яков няма какво повече да му предаде, беше му дал "шарената дрешка", която вече не е у него, ето защо Яков осиновява децата му така Манасия и Ефрем стават равнопоставени на значително по-възрастните му синове, важен символизъм, който ще се изяснява допълнително. Тогава Яков също така разкрива и къде е "шарената дрешка", скрита там, където не би предизвикала проблеми, в родината му, която е символ на Човешкия Дух. След 5 години умира и съпругата му Асената, която е и негова връстница, тогава вече Йосиф разбира какво трябва да прави, след като прекарва още 10 години в Египет сред 10-те си братя и през 2375АМ, когато се навършват 100 години в земята на Яфет Йосиф решава да започне всичко отначало и се завръща в родните си места, за да намери отнетата му "шарена дрешка". Тази незаписана фаза в живота му ще се превърне в символ на живота на Йосиф бащата на Иесус, който след точно 1700 години през 4075АМ също се прехвърля от Египет в Харан. След 25 години на Йосиф се ражда трето дете от втората му жена или той осиновява дете родено през 2400АМ, което се казва Йотор, Това име присъства в текста само като тъст на Моисей, но сега не мога да преценя дали е само осиновен от Йосиф или е реално негово дете, ако се следва плътно модела на Христос трябва да е осиновен, което наистина е по-вероятно, защото в Йотор вероятно е наследника носител на писмеността. Неговата дъщеря Сепфора родена две години след Мойсей през 2422АМ ще му предаде този безценен и сакрален дар, за да може чрез левитите той да достигне и до мен. Моисей пристига при вече престарелия Йосиф на 10 годишна възраст през 2430АМ, какво точно са си говорели не е ясно, но на следващата година Йосиф погребан на възраст 175 или 176 години в зависимост как се броят. След 5 години умира и Вениямин през 1436АМ на 168 години, колкото живее и Исак. През 2442АМ Мойсей се жени за Сепфора и едва тогава за първи път вижда "шарената дрешка". През 2499АМ Господ му се явява в не изгарящия храст и на следващата 2500АМ вече се връща в Египет, за да поведе народа към планината Синай, за да получат Закона.

No comments: