Thursday, May 19, 2011

Йоан 5 още английски следи

Йоан 5 още английски следи

Първата английска следа в Евангелието от Йоан е в самото име, латинско-гръцка форма на Джон. Следващата е фразата за Христос "Божият агнец", произнесена от човек на име Йоан, като начин да се спомене образа на много английски гербове.

Следва самарянката в глава 4, образ на ангийската църква и споменаване на имената на Яков и Йосиф като указание за бивши крале и кардинали. Думата за самарянин е презрително обръщение за „Сан Мария”, отностно вярващите в нпорочното зачатие. Града Сихар е английски код за Sin Hard

Йоан 5 обаче е най англиската част, тази капалня Витезда (Bethesda) е гърцизирано наименование на Дворецът Уиндзор (Windsor Castle). Сакатите лежащи пред него са молби за пари и привилегии, ангела който размътва водата е някакъв висш заредворец или самият английския крал, тези които помагат да се спусне сакатия в размътената вода са служителите. Ето защо "изцелението" действа само за първия спуснат, дори и английския крал не бил като Обама да раздава на всички подред.

Йоан 9 Иди и не съглешавай вече

Името на къпалнята Силоам е също английски код, сисъла на

SI-LO-AM - Sin't LOve AnyMore

Което съвпада със стиха,

Йоан 5:14 По-после Исус го намери в храма и му рече: Ето, ти си здрав; не съгрешавай вече, за да те не сполети нещо по-лошо.

Ето още ункални имена в Йоан;

Никодим, Енон близо до Салим, Малх, Кедрон, Натанаил, Лазар,

За сега само Лазар се разбира че е свързан със името на монашеския орден назареи и огромната крепост превърната по-късно в манастир Сен Назер в Какасконе. Лазар като име се среща и в Лука френското Евангелие, като става на въпрос пак за същото място и хора. Къщата на богаташа е същата крепост превърната в манастир в Каркасконе.

Кедрон се среща в царе, летописи и Еремия, като вероятно съответните пасажи са все с ангийско участие. Малх прилича много на Малахия и вероятно и двете имена споменавани без да са център на повествованието не са кодове като Витезда или Силоам.

Уникално за Йоан е и миенето на крака, възприето като ритуал, което не е английско изобретение. В Йоан омиването е превърнато в ритуал поради напомпването на авторитета на измислените апостоли, докато в Лука е споменато само като практика.

Енон, близо до Салим, е вече доста страно място, защото Салим е явно свързано със Йерусалим, но как не е ясно как. Енон изглежда да е място с много вода за кръщаване на цели групи от хора и слдователно няма голямо значение като разположение според мен.

Никодим може и да е наименование на нещо като Николо де Мос . . но вероярността да се открие е нищожна. Такъв човек, който е разпространявал сакралната пасха на хълма Мория и според моето откритие е заклал и разпнал Христос заедно със съпругата си вероятно Мария Магдалена действително е съществувал, като събитията в Йоан 3 са реални.

Йоан 4

Цялата случка е фигуративна. Жената е образ на старата английска католическа църква. Името на градът Сихар е явно свързано с виното или Сайдера, както се казва ло в Англия, ритуала на причастието в който се е пиели вино е бил само за клириците, монаси и свещенници. Мястото дадено от Яков на Йосиф са някакви привилегии получени от краля за църквата или за някой манастир или някое от големите абатства. Наричането на Иесус "пророк" е средство, за да се изтъкне имиджа на някоя фракция в борбата и за ръководния пост. Разликата в поклонението на "този" хълм и Ерусалим е разликата в локалната и централизираната структура на йерархия в Англия. Фразата представя двете католически течения в Европа Йезуитите, който са били против централизираната папистка структура обозначена с „Ерусалим”. Духът и истината, думи поставени в устата на Иесус са наблягане на ролята на проповядването и образованието - писанията. Ето на каква фракция са членове авторите. Някаква общност на образовани представители на старите университети, които в миналото са имали статут на манастири са искали да имат повече изяви в "жената — църквата", която сега е обсебена от някакъв противник. Това преминаване на поклонение в Ерусалим и „този” хълм” е код за създаване на чисто английска църква независина от Йезуитите и Ерусалим. Петимата мъже, които е имала означават не прелюбодейство, това са законни "съпрузи", с течението на времето лидерите са се сменяли, но в момента на написване "жената" е обсебена от някакъв, които не и е мъж. Понеже може само да се гадае кога точно е станало това, ще е трудно да се определи кой точно е узурпатора, явно е някакъв чужденец или личност враждебно настроена към авторите на текста. "Спасението е юдеите" е интересна фраза, с която произхода на спасителя се отъждествява с образованието и книжовността. С нея се признава „вносния” характер на Евангелието и се прави някаква аналогия за приемственност от „юдеите”, а не от папата и йезуитите, които също претендират за правоимащи да наследници на юдеите.

С това се разбулва една от най-големите мистерии на Йоан, няма нищо духовно или феминистко в самарянката, просто добре прикрит начин за йерархическа борба сред топ кастата на клириците в средновековна Англия.

Йоан 21

Първо да си призная не съм отгатнал смисъла на 153-те риби и то големи уловени от Апостолите според заръка на самия възкръснал Йесус, и сега ще обясня защо. Веднага обаче се набива на очи една странност, защо Йесус ще се явява, след като се е възнесъл? Какво пък толкова важно се е присетил да им каже и е забравил да го направи до преди да бъде разпнат? Ето и целия смисъл на главата, автора англичанин не претендира за първенство сред апостолите, като Петър, а само за специално отношение от страна на Йесус, „ученикът когото обичаше” колко яко само звучи. Очевидно тук ни се показва една специална особенност на английската църква, специално отношение от страна на лидерите в Рим. Това мисля че отразява историческия факт, че Англия е разрешавала големи намеси на папата и кардиналите в Рим във вътрешните им дела в замяна на защита на английските интереси в Европа. Най-изгодната търговия в миналото например е била продажбата на финна агнешка вълна за по-скъпите дрехи на висхата класа, именно Рим е защитавал монопола на англичаните явно срещу добър процент от търговията. Това е само един пример, но явно в много европейски интриги кардиналите в Рим са действали за английските интереси.

Ето защо броя на рибите хванати от Петър с помощта на „англичанина” Йоан е само указание за някакви интриги и бизнес, точното число днес не е важно или поне не свързано с Евангелието, а само с политиката и историята.

За други уникални места разследвания допълнително.

new testament, history,

No comments: