Wednesday, December 10, 2008

23.11 23:07 - Кое море нямаше вече?

В по предишни цели три поста отделих време за да разясня въпроса за чистилището, което се изобразява по много странен начин в Библията, а в един пост частично споменах за откритието си, че галилейското или Тивериадско езеро е Мъртво море, а не сегашното езеро Кинерет на север в Израел. Единственото море на Библията ( θαλασ* ) е море и се среща цели 84 стиха, превежда се море и езеро. Като най маринистичната книга е не Деяния с 11 стиха, тя е най бурната, а Откровение - 25 споменавания. Ето защо ще започвам със сами и край, който е и край и на „таласа“. Не става ясно кое море не вижда Йоан, защото "таласо" всъщност е едно точно определено море. Освен един път в Ев.11:29 ( ερυθραν θαλασσαν ) и още един в Дн.7:36 ( ερυθρα θαλασση ) се споменава за преминаването на Червеното море от Моисей. Както отбелязва правилно и Джеймс, който сега забелязвам, че наскоро не съм цитирал, "таласса" произлиза от "лас" което е сол. Явно и в миналото Галилейското езеро е било солено, но явно не толкова като сегашното Мъртво море. Откровение От.21:1 " . . . а море нямаше вече?" Ще докажа, че става на въпрос за морето на Йоан кръстител, което е Галилейското езеро или сега мястото където е Мъртво море, повтарям предишни открития, по времето на апостолите река Йордан е текла чак до залива Акаба и на мястото на Мъртво море е било галилейското езеро. Ето факт посочващ правилното тълкуване на думата и видението на цялата книга Откровение. Морето което не вижда Йоан е това което е останало от него Мъртвото море, където солта е повече от водата. Свидетелство за проклятието изговорено от Иесус срещу градовете на крайбрежието като Капернаум, който явно "буквално" слезе в ада. Самия Йоан е бил на въображаем остров в духа, а не само пренесен насред това море, така че да може в далечината да вижда светлините на Ерусалим. Йоан Най интересното споменаване на морето е в глава 21, езерото-море се споменава два пъти, като първия път е мястото къде се явява на учениците, а втория когато Петър се хвърля във морето за да иде на брега без да чака да се извадят 153-те риби. Явно това е причината за изваждането на тези риби от чистилището, Петър скочи във водата облечен, символизира приемането на някакъв чин, защото докато е бил в лодката е гол тоест без позиция и служение, целта на живота на юдейна. Какъв е точния символизъм на това сложничко място ще се разглежда допълнително. Не по малко интересно е и другото място в Йн.6 където споменаванията са точно седем, но се пропуска случая описан в Матей, в който Петър ходи по водата, но потъва и Иесус го вади. Важен е въпроса в стих 25, "учителю, кога си дошъл тука", с него и с ходенето по водата се показва двойната същност на Христос, който е господар и на двата бряга, западния символизира земята, а източния където е отишъл през нощта е "небето". Иесус искаше да покаже, че за него не е проблем да преминава от единия бряг на другия, той е господар и на двата свята, не е като Исаак да е задължен да стой само от западния бряг или Яков-Израел да е роб на левия бряг и чужденец на десния или дори Йосиф, който видя левия бряг само от ковчега си. Другите Евангелия Споменаването на морето е винаги свързано с някакви свръх-естествени дела, най големите или по скоро най забележими чудеса са сред морето или около него, като това море винаги е било едно и също, никъде няма средиземно море. Петър и Андрей се споменава, че бяха извикани докато работеха край морето,. В Мр.7:31 се казва дословно че морето е преминато към деятоградие от Сидон. Тоест Сидон в никакъв случай не е в днешен ливан, а в противоположна посока някъде на южния край на Юдея, съседните Тир и Йопия също са на това море. В Мт.17:24-25 има странно събиране на двете драхми, напълно неуместно указано в нашия превод „за Храма“. Храм няма, тия две драхми са за присъствието на човек в този специален град, което показва че са го смятали и за чужденец. Какво толкова специално имаше в Капернаум, за да се заплати цена от един статир не е ясно. Ясно е обаче друго, не само че няма Храм, както е в другите преводи освен нашия, но и няма въдица, Петър хвърля нещо символично и уникално за текста и рибата която се появи първа ще донесе статир, ето от къде идва идеята за златната рибка, само че в библейския оригинал има и други риби носещи пари. Понеже не е ясно за какво се събират парите и защо не би трябвало да се заплащат, идеята за Храма е добра, но недостатъчно ясна защо се събират в друг град. Предполагам че те са за предоставените удобства за ритуални очиствания и други сложни юдейски регламенти които са стрували пари на чужденците, ето защо те не е трябвало да ги плащат, понеже са юдейски учители, но заради имиджа е трябвало да се заплатят. Статира най вероятно не е монета, а нещо като „златното ключе“ в приказката за жабата която се превърна в прекрасен принц, така си я спомням в руския вариант, една плъста нагримирана жаба лапнала златно ключе. Целта на този номер бе да се покаже кой е Той и кои са апостолите му. Важен стих за символизма на морето е; 25 και εσονταια εσταιτσβ σημεια εν ηλιω και σεληνη και αστροις και επι της γης συνοχη εθνων εν απορια ηχουςα ηχουσηςτσβ θαλασσης και σαλου (Luke 21:25) Смисъла е че знаменията на небето ще преминат на земята и ще има на морето и вълните и нещо ще стане на хората да се изпълнят с ужас ( σαλου ) никак не е ясно какво е, но е един от причинителите на ужаса след бедствията върху „таласа“. Явно е, че за описаното в Евангелията море на Галилея се говори не за някое друго което те така и не са виждали. Деяния Деяния започва с една важна титла на Бога, владетеля и създателя на небето, морето и земята и нещата в тях, Дн.4. Креационизма на апостолите не е достатъчен за либералните власти, но това е единственото място където „чистилището“ е директно сравнено със земята и морето, където е и творение на Бога което хората да призовават в моменти като този. В Дн.7 виждаме спасението на хората да минава през морето, аналогиите с първите книги на Библията е силна. Следващото споменаване на морето е за къщата на Симон“кожаря“, ( βυρσει ) е кожар според преводите, но аз не мисля така, нещо свързано с лодки риболов или търговия е, не е кожарство, Дн.10. В Дн. 14 се повтаря и пред народа на идолопоклонниците, че Бог е създал небе, море и земя, в Дн.17 Павел тръгва към морето като другите го изоставят предполагам с някаква символична цел, както и още споменавания в буря, в която има неясен символизъм и още по неясни изводи. Все пак за сега смятам да оставя нещата така и да се опитам да намеря значението друг път. Деяния е единствената книга в която се предричат неща за нашия свят след втория потоп унищожил не само Храма, но и целия юдейски свят. Всички описания на море са за Галилейското езеро и Червеното море, Средиземно море напълно липсва в Библията, появява се едва след края на събитията описани в Евангелията. Предполагам дадох някои доказаелства за това от текста, всичката идея че, Тир, Сидон и Кесария са се намирали на сегашното крайбрежие са спекулативни и объркващо неверни. Никога не е имало древна римска империя, гърците са дошли очевидно от Египет, другите народи в Европа са се преселили от близкия изток. Като Атина Рим и другите градове споменати в НЗ са в Египет и Саудитска Арабия. Продължавам с изследванията на измамите и заблудите в Историята. Съжалявам че съм досадил с повтаряния на едно и също твърдение, но измъкването на доказателства старателно прикривани и фалшифицирани ме кара да пиша отново и отново. Автор: bogoizbrania Категория: Лични дневници Прочетен: 32 Коментари: 0 Последна промяна: 26.11 18:28

No comments: