Friday, April 9, 2010

Как Евангелието излезе от Египет

Как Евангелието излезе от Египет Както обяснения за Йосиф, Вооз, Пилат и Ирод В предния постинг отрязах глава 2 на Матея, но с това лиших Евангелията от единственото място на споменаване на Египет там. Другите места, където се среща Египет е на 14 места в Деяния 7-ма глава. 2 пъти в Евреи и еднаж в Юда, общо 17. Навсякъде, където се споменава за Египет е за Патриарсите или за изхода, в никое друго събитие нямаме "египетски" момент на споменаване. Изхода воден от Моисей е и изход от всичко египетско, включително и в Библията. Като Христовото пътуване в глава 2 на Матея е една недомислица на фалшификаторите. Паралела на Йосиф и Христос е един лош опит да се направи връзка на Мт.2 с любимия син на Яков, който бе такъв, защото беше нефилим, както обяснявах преди. Йосиф отива насилствено в Египет, защото Земята, която е обещана за потомците му е заета от хананците и за сега не е било време за него да бъде там. Христос е част от народа на Израел и неговото място е именно там в обещаната земя, която бе обещана именно заради него. Сега разбирам защо е трябвало да се чака определено време за завземане на земята. Не само закона е трябвало да бъде даден на планината Синай, за да се завземе земята. Но и народа е трябвало да изчака и раждането на един много специален човек, който не се е родил от Яков. Този специален човек е Вооз, той син на Рахав не блудницата, както е преведено, а разведената или изоставената. Вооз се е родил в Йерихон, когато Мойсей издига змията в пустинята, а Христос изяснява символизма и в Йн.3. Ето защо Христос няма място в Египет преди Кръста, след това е вече друг въпрос. Сега вероятно трябва да се изясни каква позиция е имал Ирод и Пилат. Както споменах няма такова нещо "римска империя" става на въпрос за римляни, хора с някакво откровение, което дава сила. За позицията на Ирод се споменава в Лука 3:1, където четверовластник значи един от четиримата с права да организират служението празниците, поклонението и прочее. Нито Ирод нито Пилат са имали административен пост. Пилат Понтийски е бил в позицията да разрешава въпроси за Писанята. Думата за "понт" всъщност се отнася правилността на Писанията, за което Пилат е трябвало да следи дори с помощта на войници. Ето защо Христос е заведен пред него на съд, но разпънат с криминални бандити като форма на унижение. Думата за море е символизирала единствената права линия в природата, хоризонта на морската повърхност. Ирод е затвори Йоан и дори го обезглавява, защото Йоан е бил възприеман като пророк, и именно като "лош" такъв е бил затворен да не пророкува, успял е да си спечели много врагове и това му е коствало дори главата. За другите двама "четверовластници", постът им е бил свързан с разпореждане на поклонението и служението на Храма сред народа и чужденците, те за това не участват съденето на Христос. Символизма на позицията на Пилат и Ирод, има само един Ирод в НЗ е много важна , но е много трудно да успея да преценя какво точно се е случвало на планетата на ситите, поне за сега. new testament, greek

No comments: