Saturday, January 3, 2009

Лицето на ангела мъченик

Лицето на ангела мъченик Тази странна но интересна констатация чух днес , докато слушах коментара на Чък Мисслер за Дн.6. В коментара запомних две важни неща едното е, че няма такова нещо като мъченици в Библията. Това, че някой имал голяма вяра и за това много пострадал нищо не показва. Това е метод за емоционална манипулация при превода. На гръцки думата е "мартир", което е свидетел, не е мъченик, директен превод присъства в КДВ, което е архаизъм, в повечето следващи преводи е поставено свидетел, освен в ревизираното издание, което така издава своята директна връзка с КДВ. Други мъченически преводи на български От нашите само Верен, Съвременния 2004 и православния не следват архаизмите на КДВ. Проблемния стих дори и за мен е в 6:15, в самия край на главата, преди да започне да изяснява цялата история на народа лицето му се преобразява на ангелско. Тук Чък драматично заяви с нисък глас в микрофона, "ай ноу аидия уот итс мийнс!", при което бе възмутено освиркан от аудиторията :-). Е аз имам някаква идея но ще помоля да не се хвърлят камъни! 1. Стефан е един от седмината презвитери, само той умира и то не мъченически и свидетелски. Една от функциите на свидетеля бе да покажат седемте Завета на Бога на земята, за които съм писал в самото начало на блога. Стефан като представител на първия завет предполагам пресъздаде със смъртта си ситуацията на грабването на Енох и потопа на земята. Стефан не просто умря, а бе "грабнат" като Енох, вероятно единствения спасен от времето преди потопа, за когото Иесус бе дошъл предварително. Стефан е показал това на юдеите и християните, неговото тяло е останало на земята, за да е едно от малкото погребани и за свидетелство за новия начин на грабване. Не както го показват във филмите със изчезване на тялото. 2. Почти съм сигурен, че той се е преобразил подобно на Моисей на планината, когато се е налагало да се покрива защото хората са се страхували. Подобно преобразяване е било получено и тук. 3. Според мое друго откритие, основната разлика на ангелското тяло е била липсата на брада и косми по тялото, както и различна коса. Предполагам, че заставайки пред синедриона и започвайки да говори брадата, задължителния юдейски атрибут е изчезнал както на филма изчезна "бремето на пилигрима" на Баниян.

No comments: