Friday, October 9, 2009

Познанието на Каин и проклятието в Бт.4:11

Познанието на Каин и проклятието в Бт.4:11

В следващите стихове няма нищо за отбелязване в превода, за това няма да се преписват номерациите на Джеймс.

Думата за познание се среща в предната глава 3 на Битие, първото познание е на Адам и Ева за голотата им, следващото е за зачеването на Каин, а то води до това, че Каин не искаше да познава брат си. Каин ползва думата за познание за лъжене, така познанието даде първия си резултат, някои хора познаха лъжата. Да се отхвърли вината за дадено дело е нормална реакция, но да се излъже Съдията на света е повече от вредно. Това предопредели и наказанието на Каин, той загуби всичко, над което бе поставен Авел, така както не искаше да го познава така и благословението на сътворението и почивката на седмия ден бяха отделени от него, но му бе дадена възможност за изкупление с новото начало, част от него бе да започне на друга планета. В стих 11 обаче нямаме „проклет си от земята“, а Каин е проклел земята, която е поела невинната кръв от ръката му, тази прокълната земя е почти сигурно Марс. В следващия стих също така не е „когато работиш“, а е част от проклятието на самата земя за това ще трябва да се работи, материята вече ще изисква от нас да я докосваме с ръцете си, както Каин посегна на Авел, проклятие постигнало и потомството на Каин. А фразата „бежанец и скитник“ всъщност е точно изгонването на друго място и по коректния смисъл е „изгонен и заточен“. В Стихове 13 и 14 Кайн се оплаква за тежкото наказание, като изгонен и заточен, отделен и забравен той ще бъде оставен да бъде убиец, не че ще бъде убит. Много важен стих, всъщност тук Каин се моли да се осигури специално за него някакво изкупление. И това изкупление е било сътворено от по малкия му пълен брат Сит. Вярата в Христос, а и в Авел, явно показва какъв е смисъла на цялата Библия и всичко създадено на планетата на Сит. Тези неща бяха и за нас. В стих 15 както изясних е за седмократното наказание на Каин и за белега му, които е човешкия пъп. Пъпа не показва, че не трябва Каин да бъде убит, а че Каин и потомството му са убийци или по точно че трябва да поправят убийството. Стих 16 след като напуска Божието присъствие, Каин се заселва в земята или планетата на заточението, не е Нод и не е на „изток от рая“, а е навън от Едем или планетата на убийството на Авел, сега Марс. В стих 18 Каиновия син се казва Енох, както седмия след Адам, което не е случайно, но за сега не мога да определя какво следва. И други хора се казват така и явно думата значи нещо като любимец или фаворит. Следващия е Ирад, което някъде се превежда като бежанец, Мехуяил е нещо като разрушител силен, Метусаил и Ламех са като осмия и деветия от братовчедите потомци на Сит. Въпроса за двете жени Ада и Села, децата им и сестрата им Наама и съвпаденията в имената ще се отметнат като въпроси за бъдещо разследване. Подозирам необходимост и от друго откритие, за да се изясни смисъла. Тук все пак ще повторя че в ст.23/4 се повтаря наказанието на Каин и престъплението му, от Ламех. Ламех 1, за да не се бърка с бащата на Ной, бе осмия в Каиновото родословие, и се предполага той да е човека донесъл или отбелязал края на наказанието на седмицата. Той обаче разбира, че ще продължи да носи наказанието на 70-те седмици, което е 490. Това е важно число свързано със допълването на числото на Закона до достигане на 500, което е произведението на числата на Светия Дух и Закона на земята. 50 на квадрат е 2500, годината на даване на Закона. Така кода на Ламех 1 е следния, ние ще сме отделени от целия живот и благословение до достигане на Светия Дух, но не и от декалога и самия Дух. В ст. 25-26 се споменава за Сит, който ще замести Авел , но по-скоро ще повтори целта на създаване на Авел. Това значи и последната фраза в главата, „ Тогава почнаха човеците да призовават Господното име „, всъщност смисъла е за Сит, човека определен да възобнови Господното име.

Най голямата сензация в този пост е, че едва сега разбирам защо трябваше да умре Христос, и то да бъде убит. Преди мислех, че това бе за да се изпълни жертвите на Закона, но всъщност самия Закон бе създаде за да се изпълни Христовата жертва. В НЗ Павел и апостолите описват много подробно, кое за какво е в жертвите и в Кръста. Н едва сега разбирам защо бе положен целия този път до Голгота. Както Авел се провали, така и Сит трябваше да се провали, за да може Кайн и потомството му да пресъздадат смисъла на Светия Дух. Провала на Авел и след това Сит бе не защото Кайн трябваше да получи по добър имидж, а за да се възстанови разрушеното от него, да се отмахне проклятието на материята/земята с помощта на неговите потомци. Ето това е смисъла на нашия живот, няма значение колко хора ще идат в ада или рая, независимо от собствената си съдба ние потомците на Каин съществуваме за да се отмахне проклятието в Ст.11, Проклятието върху материята, причинено от смъртта на Авел. Христовата смърт бе за да могат светия Дух, Закона и потомците на Каин да довършат посоченото от Ламех, доизкупване проклятието на материята или нашия свят.

old testament, Cain, new testament

No comments: