Thursday, October 1, 2009

ситите и хобитите

Особености на ситите и хобитите

Продължавам с описанието на ситите от предния постинг. Основната видима разлика както писах е ръста и фигурата, ако се направи някакво сравнение с нещо познато за нас то Библейските люде са подобни на хобитите от средната земя. Всъщност нашата планета в момента е средната земя, но не случайно носителя на пръстена бе хобит, както и Христос се роди в тяло на тяхната планета. Да направя кратко описание на спецификата на високия ръст, първото което се сещам за високи библейски хора това са ангелите, и техните потомци нефилимите, те обаче не се броят защото не са изцяло биологични сити. Не е ясно дали Христос е бил над универсалния, не средния ръст, защото всички възрастни са били с еднакъв ръст, мъже и жени за възрастен сит. От описанието на Иесус се вижда, че е привличал вниманието, което предполага да е бил по висок от всички и така да е изглеждал специален, но за това не мога да преценя със сигурност. Защото е бил наричан „син на Давид“, а Давид със сигурност е бил с общия ръст и фигура. Когато убива Голиат е бил нисък, защото е бил тинейджър, а не е както някой твърдят с дребен ръст. Ситуацията е била провокационна, високия ръст е бил за ситите доказателство, че човека е дошъл от Бог, а ниския ръст на подрастващия е показател за недуховност и дори за непълноценност в обществото, малолетните са били законово задължени да се изявяват публично чрез родителите си или пълнолетен роднина. Вероятно за това Давид толкова лесно утрепа Голиат, той само следваше неговия небесен Отец :-). Нефилимите естествено бяха унищожени, защото се провалиха, Самсон бе първия, който превърна провала си в успех за народа си и вероятно аналогиите с живота на Христос май поставят и визуална прилика между двамата. Но не мисля все пак че Иесус се изявявал като нефилим, макар и да е бил такъв. Тоест не е бил по висок от общата човешка маса.

Все пак да премина на оригиналните сити-хобити, със висок ръст. Това са Авраам и Сара. Още преди да почине Тара високия им ръст бе забелязан от вярващите хора и мнозина започнаха да му служат и да го приемат като представител на вярата. Когато от цяла планета само едно семейство са по високи от всички наоколо, не е трудно да се досети човек, че това е Божие дело. Така Авраам още преди да чуе Божия глас разбра, че е богоизбран да бъде човека представител на вярата на земята и не само той но и много други. За Саара е интересно, че се казва че бе „по-красива“ от другите жени, но това значи че е била единствената жена по висока. Тоест не е била най красивата от някакъв конкурс, а е имала нещо което никоя друга няма в случая височината, било е впечатляващо, защото хората са виждали нефилими които са били високи но са били само мъже. Но жена нефилим никой не бе виждал до тогава. Сега като се замисля може и наистина да е била нефилим защото Авраам казва, че му е полу-сестра, но май е била само осиновена от Авраамовия баща. Е това са само предположения. Другия по-висок сит бе Саул, Избрания цар направи впечатления с ръста си и без никакъв Пи-Ар, ако не се брои Самуил, бе приет за цар на Израел. Сега докато пишех е напълно възможно и синът му Йонатан и Саул-Павел да са били с по висок ръст като Саул, но и това е само предположение. За Закхей в Лк.12 съм споменавал, че е бил „микрон“, но това не значи малък ръст, а е последен в някоя тълпа вероятно в тясна уличка и не е имал шанса да види Христос, дори и той да е бил по висок. Искал е да бъде по близо, а не да го мярка отдалече през навалицата. В Мт.6:27 и Лк.12:25 има единтичен стих, И кой от вас може с грижене да прибави един лакът на ръста си? Смисъла на тази фраза е, че с много напъване не може да се постигне нищо особено във вярата. Вярата трябва да дойде от Бог, тя не е работа на човека. И в двата стиха няма лакът, а думата е за увеличаване, а „ена“ е следващия стих, където на дрехата се поставя по специално значение като символ на нещо което човек може да постигне. Паралела е следния, дрехата като символ на позиция може да бъде постигната с учене и труд от ситите, но ръста е невъзможно да се увеличи от тях си. Така и с тази фраза Христос потвърждава за еднаквия и не много висок ръст на ситите.

Дълго размишлявах каква ли е разликата между нас и тях, и вероятно е като между хобитите и хората в средната земя. По конкретно сравнение мога да дам в способностите. Ситите не могат да бъдат излъгани лесно и не се поддават така както хората под силата на сянката. Ситите не могат да постигнат великите дела на хората, но и имат много по силна връзка с Господ и съответно Господ е гарантирал тяхната; сигурност, здраве, семейство и дълъг живот са били бонусите на тази връзка със Спасителя. Но и тя не е била напълно безплатна и при малки прегрешения или дори при опит да се възпрепятства Божия план е следвала моментална смърт, като първите двама сина на Юда или Ирод в Деяния. Така нашето предимство е че ние кайновците сме хората на вяра, макар и сигурно 80% от планетата ни да са провалили се субекти и от тях само около 1% да са от мъжки пол все пак именно тук Бог е оставил хората да успяват според собствените си способности. Като пиша така малко изтръпвам заприличал съм на ню-ейджър, но ви уверявам че това е друго. Отделянето от Бога в Бт.4 има поне това предимство, но и недостатък ние нямаме никакви гаранции за здраве, семейство, и нормално дълъг живот, камоли за успехите в живота, това пък е последното, за което можем да искаме защита от небето. Все пак не сме съвсем изоставени, Светия Дух е при нас и освен да ни води към новото начало, той може напълно да замести отделянето от Бог в Бт.4. Как точно и в какво се изследва в момента, но нещата в случая са прекалено индивидуални и този блог за това не може да помогне.

No comments: