Thursday, July 15, 2010

Как трябва да изглежда Битие 29 и 30

Как трябва да изглежда Битие 29 и 30

В тези две глави остана необяснена и последната пикантерия на Битие, това са 4-те жени на Яков, както бях писал Яков има само една жена за съпруга и това е Лия, децата на Рахил са нефилими, Рахил ги е родила от Ангел, не от Яков. Това обаче е всичко от предните открития, но и най-важното. Не можах да дам обаче подходящо обяснение за двете слугини Зелфа и Вала, дори бях сравнил с тях планетите Уран и Нептун, което вече коригирах като махнах таблицата с планетите. Двете слугини са просто измислица, няма други две жени родили деца на Яков. Първите 10 сина са родени от Лия, а Йосиф и Вениамин са нефилими от майка Рахил. Но това не е последната супер – сензация за този пост. Рахил не е по-малката сестра, а по-голямата, тя умира много по-рано от Яков и сестра си Лия през 2270АМ на преклонна възраст около 2,5 години след раждането на Вениамин през 2268АМ. В стих 30:22 се казва буквално как Бог си е спомнил за Рахил, забележете не "съпругата и" Яков си е спомнил за нея и е забременяла, всичкия диалог до тогава и конфликт със сестра си е измислен. Рахил поради някаква неизвестна причина, поради липсата на текст не се жени за Яков, според мен най-вероятната е, че е много по-възрастна от него, докато с Лия са набори и бракът е много по-подходящ. След като Лия ражда 10 деца за само 7 години, Рахил бездетна тогава остава с нея, за да й помага, както и поради вярата си тя знае, че именно Яков е продължителя на линията на Сит и праотец на Месията. За тази отдаденост, благочестие и вяра в Господ я награждава с най-специалните деца при това заченати като девица, като Мария. Ето защо и Йосиф, а и Вениамин са толкова специални, не са любими синове на Яков, или синове на старостта му, тоест само са осиновени. Йосиф се ражда само една година след Завулон и фразата "син на старостта ми" е всъщност за Лия. Яков не имал конфликт с Лаван, а и смяната на името е съмнителна. Думата Израел не може да е име на човек, а само нарицателно обръщение към народа. Предполагам идеята за значението идва от "борбата" на Яков с безименния "човек" в Бт.22 и конфликта му с Исав и Лаван. Никой човек не може да се "бори" с Господ. Като фразата "Борещ се с Бога и човеци" , явно под човеци се има впедвид измисления му брат Исав и несъществуващия конфликт с Лаван, това ще улесни да се изхвърлят тези пасажи, където Яков се нарича израел. Този въпрос ще се разгледа допълнително, по-важното е, че срещата на Яков и Лия е подобно на Йосиф и Мария. Яков мисли, че трябва да се ожени за Рахил, понеже я среща на кладенеца, до който майка му се среща със слугата на баща му и 10-те му камили. Тук обаче нещата са различни. Рахил е много по-възрастна и вероятно за това му отказва. След това Яков се среща с Лия и от нея има 10 деца. Подобно на тази ситуация Йосиф всъщност първи разбира, че Мария ще зачене от Светия Дух и отива при нея с тази новина, че ще стане майката на Месията. Не е както е описано в Лука. Ангела говори само с Йосиф, както Рахил казва, че трябва да се ожени за сестра и не за нея.

Въпроса за вида на Лука 1 и за името Израел ще се разглежда допълнително.

Ето и как трябва да изглеждат двете глави като към този скромен остатък трябва да се прибави горното описание;

Genesis 29

Gen 29:1 Тогава Яков тръгна и отиде в земята на източните жители.

Gen 29:2 И погледна, и, ето, кладенец на полето, и там три стада овци, които почиваха при него, защото от оня кладенец напояваха стадата; и върху отвора на кладенеца имаше голям камък.

Gen 29:3 И когато се събираха там всичките стада, отваляха камъка от отвора на кладенеца та напояваха стадата; после пак туряха камъка на мястото му над отвора на кладенеца.

Gen 29:4 И Яков каза на овчарите: Братя, от где сте? А те рекоха: От Харан сме.

Gen 29:5 И рече им: Познавате ли Лавана, Нахоровия син? Отговориха: Познаваме.

Gen 29:6 И рече им: Здрав ли е? А те рекоха: Здрав е; и ето дъщеря му Рахил иде с овците.

Gen 29:7 А той каза: Вижте, още е много рано, не е време да се прибира добитъкът; напойте овците и идете да ги пасете.

Gen 29:8 А те рекоха: Не можем доде се не съберат всичките стада и не отвалят камъка от отвора на кладенеца; тогава напояваме овците.

Gen 29:9 Докато им говореше още, дойде Рахил с бащините си овци, защото тя ги пасеше.

Gen 29:10 А като видя Яков Рахил, дъщерята на вуйка си Лавана, и овците на вуйка си Лавана, Яков се приближи та отвали камъка от отвора на кладенеца; и напои стадото на вуйка си Лавана.

- - - -

Gen 29:32 И тъй, Лия зачна и роди син, и наименува го Рувим , защото си думаше: Господ погледна на неволята ми; сега мъжът ми ще ме обикне.

Gen 29:33 И пак зачна и роди син; и рече: Понеже чу Господ, че не съм любима, затова ми даде и тоя син; и наименува го Симеон .

Gen 29:35* И пак зачна и роди син; и рече: Тоя път ще възхваля Господа; затова го наименува Юда . И престана да ражда. ****

Gen 29:34* Пак зачна и роди син; и рече: Сега вече мъжът ми ще се привърже към мене, защото му родих три сина; затова го наименува Левий .

Genesis 30

Gen 30:1

Gen 30:2

Gen 30:3

Gen 30:4

Gen 30:5 И - - - - зачна и роди син на Якова.

Gen 30:6 Тогава рече Рахил: Бог отсъди за мене, послуша и гласа ми, та ми даде син; затова го наименува Дан .

Gen 30:7 И - - - - , пак зачна и роди 6-ти син на Якова.

Gen 30:8 Тогава рече Рахил: Силна борба водих - - - - , и надвих; затова го наименува Нефталим .

Gen 30:9

Gen 30:10 И - - - - Лия, роди син на Якова.

Gen 30:11 И рече Лия: Щастие дойде; за това го наименува Гад .

Gen 30:12 И - - - - Лия, роди 8-ми син на Якова.

Gen 30:13 Тогава рече Лия: Честита съм; защото честита ще ме нарекат жените; затова го наименува Асир .

- - - -

Gen 30:17 И Бог послуша Лия; и тя зачна; и роди 9-ти син на Якова.

Gen 30:18 Тогава рече Лия: Бог ми даде награда - - - - на мъжа си, затова го наименува Исахар .

Gen 30:19 И Лия пак зачна и роди 10-ти син на Якова.

Gen 30:20 И рече Лия: Бог ми даде добър дар, сега мъжът ми ще живее с мене, защото му родих 10 сина; затова го наименува Завулон .

Gen 30:21

Gen 30:22 След това Бог си спомни за Рахил; Бог я послуша и отвори утробата й.

Gen 30:23 Тя зачна и роди син, и рече: Бог отне от мене позора.

Gen 30:24 И наименува го Иосиф , като думаше: Господ да ми прибави и друг син.

Gen 30:25 А като роди Рахил Иосифа, Яков рече на Лавана: Пусни ме да си отида в моето място и в отечеството си.

- - - -

No comments: