Wednesday, July 21, 2010

Писмото до Евреите

Писмото до Евреите
Ето какво трябва да остане от едно от най-дългите и обяснителни писма в НЗ, само 16 стиха в глава 11. Всичко друго е написано в нашия свят и не е нищо интересно като дори има прекалени безсмислици, например често неуместно цитирания стих Ев.4:12, разделянето на Духа от Душата се нарича смърт на човека, и ползването на такива супер преобрази за подсилване на някакви тези и придаване красноречие на бедния и досаден език на говорителя е неуместно и излишно. За сравненията на Христос със свещеник е също много неуместно. Христос не е свещеник, той умира, за да завърши завета на вярата, който е Завет номер 3, докато Закона е завет номер 4. Жертвите предписани на синай имат за цел не да очистват принасящите, а да показват как ще бъдат очистени. Когато Христос умира това става в непосредствена близост до Храма точно по времето на пасхата, това става, защото самата пасха бе установено делото на Авел, а Христос, който бе повторната поява на Авел в света на ситите, завърши неговата жертва в новия свят, за нас стария. За Мелхиседек писах той е нещо много по-различно от описаното тук. В тези 16 останали стиха са изобразени първите 6 Завета от общо 7. Споменато е самото начало на Заветите, обяснения за завършека ще има в бъдеще. Този пасаж има и една друга важна особеност, той не дава място за фигурата на Йоан Кръстител. Едва сега разбирам, че Христос бива кръстен поради пропуска да се кръсти заедно с другите сити по времето на потопа на Ной. Това бе смисъла на потопа, очистване на света и планетата от кръвта на Авел, остана само самия Авел да се кръсти. Христос явно бива кръстен от самия Свети Дух подобно на Времето на потопа. Сега потомците на Кайн също имат нужда от кръщение, за да се изчисти и последното място от Авеловата кръв, ръцете на убиеца, явно историята на измисления Пилат с неговото миене на ръцете е звучала по-много по-друг начин. Все пак важното е, че ситите не са се кръщавали като Христос, те вече са били кръстени, докато ние като индивидуалисти всъщност трябва да се кръщаваме самостоятелно и то явно още от малки.
Heb 11:1-16 (B40)
Heb 11:1 А вярата е даване твърда увереност в ония неща, за които се надяваме, - убеждения за неща, които не се виждат.
Heb 11:2 Защото поради нея за старовременните добре се свидетелствуваше.
Heb 11:3 С вяра разбираме, че световете са били създадени с Божието слово, тъй щото видимото не стана от видими неща.
Heb 11:4 С вяра Авел принесе Богу жертва по-добра от Каиновата, чрез която за него се засвидетелствува, че е праведен, понеже Бог свидетелствува за даровете му; и чрез тая вяра той и след смъртта си още говори.
Heb 11:5 С вяра Енох бе преселен, за да не види смърт, и не се намираше, защото Бог го пресели; понеже преди неговото преселване беше засвидетелствувано за него, че е бил угоден на Бога.
Heb 11:6 А без вяра не е възможно да се угоди Богу, защото който дохожда при Бога трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които го търсят.
Heb 11:7 С вяра Ное, предупреден от Бога за неща, които още не се виждаха, подбуден от страхопочитание, направи ковчег за спасение на дома си; чрез която вяра той осъди света и стана наследник на правдата, която е чрез вяра.
Heb 11:8 С вяра Авраам послуша, когато бе повикан да излезе и да отиде на едно място, което щеше да получи в наследство, и излезе без да знае къде отива.
Heb 11:9 С вяра се засели в обещаната земя като в чужда, и живееше в шатри, както и Исаак и Яков, наследниците заедно с него на същото обещание.
Heb 11:10 Защото очакваше града, който има вечни основи, на който архитект и строител е Бог.
Heb 11:11 С вяра и сама Сара доби сила да зачне в преминала възраст, понеже счете за верен Този, Който се бе обещал.
Heb 11:12 Затова само от един човек, и той замъртвял, се народи множество, колкото небесните звезди и като крайморския пясък, който не може да се изброи.
Heb 11:13 Всички тия умряха във вяра, тъй като не бяха получили изпълнението на обещанията; но ги видяха и поздравиха отдалеч, като изповядаха, че са чужденци и пришелци на земята.
Heb 11:14 А ония, които говорят така, явно показват, че търсят свое отечество;
Heb 11:15 и ако наистина, така говорейки, са имали в ума си онова отечество, от което бяха излезли, намерили биха случай да се върнат.
Heb 11:16 Но на дело желаят едно по-добро отечество, сиреч, небесното; затова Бог не се срамува от тях да се нарече техен Бог, защото им е приготвил град.

Разпределение на Заветите

В Ев.11:1-16 са посочени само начинателите на първите 6 от 7 Завета, ето и продължителността им;

1 Завет започва от сътворението и завършва с Йосиф 11-тия син на Яков. Тримата патриарси Авраам, Исак и Яков са преобраз на Светата Троица, първите 10 сина родени от съпругата на Яков Лия бяха преобраз на Закона, а 11 му осиновен син от по-възрастната сестра Рахил е нефилим както Адам от баща ангел и именно той стана заключителната точка на първия Завет. Продължителност 0АМ - 2365АМ. Това е завета на сътворението

2 Завет започва с Авел и завършва с Ной, като Ной става и начинател на четвъртия Завет. Началото е жертвата, след това, когато Кайн убива Авел се налага да има очистване станало по времето на Ной. Продължителност 100АМ - 2005АМ. Това е Завета на очистване на творението и приемането на материалното създание, човека в духовния свят. На втория ден сътворението бяха създадени природните закони както водните басейни и атмосферата на земята.

3 Завет Започва с Енох, преминава през цялото родословие до Авраам след това до третия син на Яков Юда, Давид и завършва триумфално с Иесус Христос. Христос чрез своята жертва дава и началото на 6-тия Завет. Това е завета на живота чрез вярата. Живота се появява на третия ден, Христос оживява на третия ден. След Иесус вярата е напълно завършена никакво дело вече не част от живота и вярата. Всичко след него е само развитие на този живот създаден от Христос. Продължителност 622АМ - 4121АМ.

4 Завет е Завета на Закона или правилата на живота на вярата. Започва с Ной и завършва с Мойсей, потомък на Леви 4-тия син на Яков след него нищо от случилото се на земята не е част от Закона, а само му се подчинява, то касае дори и земния живот на Христос. Продължителност 1055АМ - 2540АМ. На този ден са създадени животните живеещи във водата и въздуха, които сега определяме като риби и птици. Същества обитаващи и зависими от Духа.

5 Завет започва с Авраам, преминава през 5-тия син на Лия Дан, което значи съдия, продължава през Самсон и завършва с края на света на ситите през 5000АМ. Това е Завета на отсъждането или способността на хората да действат от името на Бога. Продължителност 2000АМ - 5000АМ. На този ден са създадени земните животни, образ на силата на Духа над материята.

6 Завет е на Словото Божие и той започва със Сара и Исаак преобраз на раждането на Светия Дух на Земята или изявяването му чрез Словото. Шестия ден е денят на създаване на човека или превъплъщението на Духа и материята чрез Словото. Продължителност 2100АМ - 5100АМ. През 5100 умира и последния потомък на Сит на нашата планета, от тогава вече започва ерата на Човека или времето, в което Светия дух е завършил свето дело сред материята и символично "почива". От тогава до днес сме в седмия завет, в който образа на Божията почивка е човека да намери пътя към Бога. Знам, че звучи прекалено либерално, но имам впредвид не усилия на плътта, а на Духа на човека.

За съжаление и днес не е денят, в който ще разреша загадката на Йоан Кръстител, такъв човек явно е имало и той е бил тук, сред потомците на Кайн, не по времето на Христос.

new testament,

No comments: