Monday, July 26, 2010

Конкретната причина за разпъването

Конкретната причина за разпъването
Духовната причина бе разбира се да се изпълни Господнята воля за спасение на света, конкретната причина за задържане и осъждане на смърт бе друга. Не са верни всичките описания за завист от властолюбиви и тщеславни лидери в преводите. Имаше по-друга причина не свързана с неговата личност. Христос бе екзекутиран на мястото на друг по погрешка, както на мястото на Исак бе жертван овен, така и Иесус бе екзекутиран погрешно сбъркан с друг. По пътя за Йерусалим поиска да му се осигури само магаре, и то не за да влезе като цар, което е пълна глупост. Магарето, което той поиска учениците му да му доведат специално за тази цел е имало участие в цялото объркване. Принадлежало е на чужденец, който не е имал право да посещава Йерусалим. И този чужденец е бил потомък на Ваалам Веоров и подобно на Ваалам Веоров е дошъл на магаре. Имаме други двама разпънати с Христос, защото това също са били чужденци моавци, които не са имали правото да идват до града. Не са били престъпници, а са били разпнати, понеже са си позволили да преминат място, което е било изрично забранено и именно Христос е бил с тях, за това е бил разпънат и Той.
Първо да обясня връзката с Ваалам Веоров, той идва на прословутото говорещо магаре през 2521АМ към лагера на Моисей не за да ги прокълне, моавците са били по това време съвсем малко и не са имали проблем с Моисей. Целия континент на Сим е бил много рядко заселен и за това народа не е срещал никого по пътя си, а и те са се движели така, че да не притесняват никого, за 40 години много земя може да се обходи. Ваалам и двама негови близки са разбрали нещо важно, което го е заинтересувало, народа се е хранел с манна, растение поникващо за една нощ и развалящо се по обед същия ден, но в достатъчно количество, за да се нахранят всички. Дори и голяма част от него е ставала зян, неизползвана от никого. Ето какво е искал да види и да опита Ваалам и двамата му приятели неспоменати в текста. Както съм споменавал на континента на Сим не е имало никакво зърно, хората там са били овчари. Първия започнал да отглежда жито там е пришелеца Елимелех и семейството му, но това не трае дълго и вдовицата му се връща обратно във Витлеем със също овдовялата си снаха. Рут е имала правото да се занимава със зърнопроизводство, оженвайки се за израилтянин е ставала част от народа дори и след овдовяването си. Така когато Ваалам му проговаря магарето той се връща обратно, не е ясно дали неговите спътници също са послушали този странен глас или са продължили и са били наказани за непослушанието си.
Точно такава ситуация се е повторила след 2600 години през 4121АМ, потомци на Ваалам от моавската земя са разбрали, че точно тогава в Йерусалим ще се случи нещо специално и са решили въпреки риска да се доближат до града, та поне отдалече да видят или питат какво точно става. Този план също не е бил одобрен от Господ, моавците са нямали работа край града, просто е трябвало да изчакат и да се осведомят за това от Апостолите, те самите нищо повече не биха могли да разберат. Не е ясно защо само един се е върнал и дори защо магарето е било изоставено. Вероятно магарето е хвърлило ездача, които така и не е разбрал какво става. Христос го намира яхва го отива при другите двама и им обещава, че въпреки огромния риск те биха могли да дойдат с него и да видят най-великото нещо в историята на човечеството. Сигурен съм, че ги е предупредил, а че това е крайно опасно те и сами са знаели, ако бъдат заловени край града ще бъдат екзекутирани, но все пак са решили да поемат този риск. С помощта на Иесус те се доближават непосредствено до Храма или до мястото, където се е подготвяла пасхата и там вече са били разпознати и заловени и моментално изведени на мястото, където са се колели животните и разпънати на тяхно място. Това е същото място и където Авраам заколва овена заместител на Исаак, докато мястото, където е вдигнал ръка да заколи сина си е било на съседния хълм, където е била ядена пасхата и е стоял Храма. Ето и причината за разпъването на други двама спътници с Христос, не са били разбойници, а неуместни натрапници. Така се показва, защо Авраам е дошъл на мястото с двама слуги и магаре, оставени на същото място, където Христос оставя неговите учениците и където е намерено магарето.
Не всички детайли са изяснени и тук, дали самия Христос е бил разпознат, но разпънат заедно с чужденците като съучастник, или поради магарето са го помислили и него за чужденец и не е бил познат не е ясно. Вероятно не са го познали, както Ваалам не разпознава ангела на пътя, а само магарето му.
new testament, gospel

No comments: