Sunday, December 6, 2009

Косми, числа и имена

Андрей, Филип и Натанаил В този кратък постинг ще се опитам да направя поредната корекция на превода. Днес е никулден, а Андреев ден мина, но вярвам сега е времето да се уточни, че в НЗ човек и апостол с име Андрей няма, думата за Андрей значи мъж и да се даде на човек такова име е идиотско. Никой нормален човек няма да кръсти детето си "Мъж". Също така този мистериозен Андрей брат на Петър никога нищо не казва, както ще се изясни по долу. Смисъла на думата мъж - андер в гръцкия е начин да се укаже, че Петър е бил по големия брат на Христос от първия брак на баща му Йосиф, като майка му вероятно е починала при раждането или скоро след това, и Йосиф се е оженил тогава за Мария, така фразата ( ανδρεαν τον αδελφον ) значи не Петър и брат му Андрей, а е указание за родството на Иесус и Петър като по голям доведен брат. Наблягането е необходимо, защото Яков и Йоан са също негови по малки братя, но вече родени от Мария и Йосиф. Когато изяснявах родствата в предишен постинг лятото, бях пропуснал да укажа за Андрей. (Matt 4:18 [BUL-1940-RE]) И като ходеше край галилейското езеро, видя двамата братя, Симона, наречен Петър и брат му Андрея, че хвърляха мрежа в езерото, понеже бяха рибари. Не са били двама братя, а като са се видели двамата Иесус и Петър или може би Петър е бил с Йосиф, тук както на повечето места присъства фразата ( ανδρεαν τον αδελφον ). (Matt 10:2 [BUL-1940-RE]) А ето имената на дванадесетте апостоли: първият, Симон, който се нарича Петър, и Андрей, неговият брат; Яков Заведеев, и Иоан, неговият брат; Пак фразата за доведен брат от Йосиф, ( ανδρεας ο αδελφος ). (Mark 1:16 [BUL-1940-RE]) А когато минаваше край галилейското езеро , видя Симона и брата на Симона, Андрея, че хвърляха мрежи в езерото, понеже бяха рибари. Пак същата фраза ( ανδρεαν τον αδελφον ) с по друго окончание. (Mark 1:29 [BUL-1940-RE]) И щом излязоха от синагогата, дойдоха с Яков и Иоана в къщата на Симона и Андрея. Тук има силна символика, най после завети #4 и #5 отиват заведени от вярата Завет #3 в къщата на по големия брат на вярата Изкуплението, което е завет #2. Завет #1 който преди смятах, че се представлява от Андрей, е всъщност представляван от Йосиф, бащата на всички освен Йесус, подобно на Авраам който беше нефилим, без земен баща. (Mark 3:18 [BUL-1940-RE]) и Андрея и Филипа, Вартоломея и Матея, Тома и Якова Алфеев, Тадея и Симона Зилот, Това е единственното място, което като чели думата за "андрей" изглежда да е отделен човек, все пак има брат в предния стих и не е изключено да има някакво объркване в текста стигнал до нас. (Mark 13:3 [BUL-1940-RE]) И когато седеше на Елеонския хълм срещу храма, Петър и Яков и Андрей Го попитаха насаме: Тук братята е в множественно число ( ανδρεας ) :-) едва сега го забелязах. (Luke 6:14 [BUL-1940-RE]) Симона, когото и нарече Петър, и брат му Андрея, Якова и Иоана, Филипа и Вартоломея. Лука решава да спомене за "андей" само тук, явно не случайно, в това Евангелие Петър е без вездесъщия си брат, който е като негова сянка. Тук не се набляга на авторитета на апостолите, като братството с Христос е значение. (John 1:40 [BUL-1940-RE]) Единият от двамата, които чуха от Иоана за [Него] и Го последваха, беше Андрей, брат на Симона Петра. Пак фразата ( ανδρεαν τον αδελφον ), само че не са двамата последвали Иесус, като тенджера и похлупак, а става на въпрос че Петър е послущал за Иесус от двама, от Йоан кръстител и от него самия. Петър явно е бил последовател или близък на Йоан преди това. (John 1:44 [BUL-1940-RE]) А Филип беше от Витсаида, от града на Андрея и Петра. Много интересен стих, казва се че Филип е бил от града на брат Му, града на Христос Петър. в следващия стих се казва, че Петър е намерил Филип който е натанаил, някакво звание за уважаван възрастен мъдрец, ( φιλιππος τον ναθαναηλ ) просто невероятно, ето къде изчезва Натанаил това е всъщност званието на човек с име Филип. (John 6:8 [BUL-1940-RE]) Един от учениците Му, Андрей, брат на Симона Петра, Му каза: Пак указанието за родство на доведен полубрат ( ανδρεας ο αδελφος ) (John 12:22 [BUL-1940-RE]) Филип дохожда и казва на Андрея; Андрей дохожда, и Филип, и те казват на Исуса. Този превод е пълна каша. Всъщност се има напредвид следното, още от предния стих елините са дошли и са питали за Господ. Иесус вижда това , че са идвали при Филип и го казва на брат си и брат Му тоест Петър и Филип им говорят за Иесус. Няма нужда от таква сложна процедура по предаване на веста от един на друг, Иесус е знаел сам че ще идват още преди това. Ситуацията явно е и пророческа, на Елините говорят Петър и Филип-Натанаил.; (Acts 1:13 [BUL-1940-RE]) И когато влязоха [в града], качиха се в горната стая, гдето живееха Петър и Иоан, Яков и Андрей, Филип и Тома, Вартоломей и Матей, Яков Алфеев и Симон Зилот и Юда Яковов. Отново ( ανδρεας ) братята множественно число на Христос. new testament, gospel

Всички косми на НЗ стригането им

Без излишно писане, ще се разгледат всички стихове един след друг и ще се поясни значението им и неправилните преводи.

Matt 5:36 Нито в главата си да се не кълнеш, защото не можеш направи ни един косъм бял или черен. BUL-1940-RE

Ето и един силен коз че ситите са били с окосмяване с естествени раирани като котките, с коса косми като нас.

Matt 10:30 А вам и космите на главата са всички преброени. BUL-1940-RE

Вече пояснено, става на въпрос за окосмяване на правилното място, сега като се замисля вероятно освен лицето без-космести са им били и гърдите и гърлото.

Luke 7:38 И като застана отзад при нозете Му и плачеше, почна да облива нозете Му със сълзи и да ги изтрива с косата си, целуваше нозете Му, и мажеше ги с мирото. BUL-1940-RE

Не е завирала глава между краката на мъжете, а с четчица направена от кичур е било втривано мирото по краката.

Luke 7:44 И като се обърна към жената, рече на Симона: Видиш ли тая жена? Влязох в къщата ти, и ти вода за нозете Ми не даде; а тя със сълзи обля нозете Ми, и с косата си ги изтри. BUL-1940-RE

Като горното

Luke 12:7 Но вам и космите на главата са всички преброени. Не бойте се; вие сте много по-скъпи от врабчета. BUL-1940-RE

Като Matt 5:36 по горе

Luke 21:18 Но и косъм от главата ви няма да загине. BUL-1940-RE

Тук вече се затрудних, в този и следващия стих се среща общо три пъти фразата ваши „умон“. Загиването е за следващата фраза. Като има някакво тройно сравнение за главата, за изправения стоеж и за душата. Признавам не ми е много ясна цялата сравнителна концепция, но специално за косата на главата се има напредвид че проблемите които идват ще срешат косата им, ще затвърдят стоежа им и ще са придобивка за душата. Цялата тази глава ще има специфично разглеждане, но тя не е за преследването, а за самата приближаваща кръстна смърт. Козината не се е стригала или фризирала, а е била сресвана по определен начин.

John 11:2 (А Мария, чийто брат Лазар беше болен, бе оная, която помаза Господа с миро и отри нозете Му с косата си). BUL-1940-RE

Като в Luke 7:38 по горе

John 12:3 Тогава Мария, като взе един литър миро от чист и скъпоценен нард, помаза нозете на Исуса, и с косата си отри нозете Му; и къщата се изпълни с благоухание от мирото. BUL-1940-RE

Като в Luke 7:38 по горе

Acts 27:34 Затуй ви моля да похапнете, защото това ще [помогне] за вашето избавление; понеже никому от вас ни косъм от главата няма да загине. BUL-1940-RE

Бурното море разбиващо кораба не е проблема, проблем е прическата, Павел обещава че загубата на товара и кораба е пророческа за него и новото слово.

1Cor 11:6 Защото, която жена се не покрива, нека остриже и косата си. Но ако е срамотно за жена да си стриже [косата], или да си бръсне [главата], то нека се покрива. BUL-1940-RE

Няма стригане или бръснене, обяснява се че жената не трябва да се показва или да е некултурна или да привлича внимание с простотия.

1Cor 11:14 Не учи ли ви и самото естество, че, ако мъж оставя косата си да расте, това е позор за него, BUL-1940-RE

Мъжът не оставя да расте косата му, а е „Кома“ кавалер или нещо такова.

1Cor 11:15 но, ако жена оставя косата си да расте, това е слава за нея, защото косата й е дадена за покривало? BUL-1940-RE

Жената да не се прави на „кома“.

1Tim 2:9 Така и жените да украсяват себе си със скромна премяна, със срамежливост и целомъдрие, не с плетена коса и злато или бисери или скъпи дрехи, BUL-1940-RE

Тук коса няма хич, а е някакво показване или надуване.

1Pet 3:3 Вашето [украшение] да не е външно, [сиреч], плетене косата, кичене със злато, или обличане със [скъпи] дрехи, BUL-1940-RE

Обяснение тук;

http://bogoizbrania.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/11/26/pletene-na-kosata.443800

Rev 1:14 а главата и косата Му бяха бели като бяла вълна, като сняг, и очите Му, като огнен пламък; BUL-1940-RE

Обяснение тук;

http://bogoizbrania.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/11/28/vylna-i-sniag-v-nz.444902

Rev 9:8 А те имаха коса като косата на жените, и зъбите им бяха като на лъв. BUL-1940-RE

Косата на цените вероятно е някаква метла или четка. Сигурно са приличали на вещиците от нашия свят.

Следват думите за остригване, те са две без коса освен в 1Кр.11:6;

(Acts 18:18 [BUL-1940-RE])

А Павел, след като поседя [там] още доволно време, прости се с братята, и отплува за Сирия (и с него Прискила и Акила), като си острига главата в Кенхрея, защото имаше обрек.

Остригването е някаква дума за връзване или закачване на дрехата, аналога на нашите копчета и ципове, Кенхрея май не е град, а е някаква специална дреха.

(Acts 8:32 [BUL-1940-RE])

А мястото от писанието, което, четеше беше това: - "Като овца биде заведен на клане: И както агне пред стригача си не издава глас, Така не отваря устата Си;

Не става на въпрос за стригач, а за това че му е била взета дрехата която е била отвързана пророчески, но и унизително.

(John 11:44 [GRV])

καιτσβ εξηλθεν ο τεθνηκως δεδεμενος τους ποδας και τας χειρας κειριαις και η οψις αυτου σουδαριω περιεδεδετο λεγει αυτοις ο ιησους λυσατε αυτον και αφετε αυτονα υπαγειν

Ето го и ключа от бараката, Лазар е бил с привързани ръце когато е бил погребван.

(Acts 8:32 [GRV])

η δε περιοχη της γραφης ην ανεγινωσκεν ην αυτη ως προβατον επι σφαγην ηχθη και ως αμνος εναντιον του κειραντοςα κειροντοςτσβ αυτον αφωνος ουτως ουκ ανοιγει το στομα αυτου

(Acts 18:18 [GRV])

ο δε παυλος ετι προσμεινας ημερας ικανας τοις αδελφοις αποταξαμενος εξεπλει εις την συριαν και συν αυτω πρισκιλλα και ακυλας κειραμενος τηντσβ κεφαληντσβ εν κεγχρεαις τηνα κεφαληνα ειχεν γαρ ευχην

(1Cor 11:6 [GRV])

ει γαρ ου κατακαλυπτεται γυνη και κειρασθω ει δε αισχρον γυναικι το κειρασθαι η ξυρασθαι κατακαλυπτεσθω

new testament, greek, acts of the apostles, revelation

Прости числа в номерата на дните

Това са всичките прости числа от 1 до 360, съответно номера на дните от календара. Пропуснах уточнението, за този списък простите числа започват с номера 0 и 1, които официално не се водят прости. Това се налага за да може и първия месец да завърши на #30. Втория започва със #31 и така по редицата на месеците.

2 3 5 7 11 13 17 19 23

29 31 37 41 43 47 53 59 61

67 71 73 79 83 89 97 101 103

107 109 113 127 131 137 139 149 151

157 163 167 173 179 181 191 193 197

199 211 223 227 229 233 239 241 251

257 263 269 271 277 281 283 293 307

311 313 317 331 337 347 349 353 359

Тук са разпределени по месеци;

1 0 1 2 3 5 7 11 13 17 19 23 29

2 31 37 41 43 47 53 59

3 61 67 71 73 79 83 89

4 97 101 103 107 109 113

5 127 131 137 139 149

6 151 157 163 167 173 179

7 181 191 193 197 199

8 211 223 227 229 233 239

9 241 251 257 263 269

10 271 277 281 283 293

11 307 311 313 317

12 331 337 347 349 353 359

Тук са следващите числа от 360 до 720 и по надолу до 1080

367 373 379 383 389 397 401 409 419

421 431 433 439 443 449 457 461 463

467 479 487 491 499 503 509 521 523

541 547 557 563 569 571 577 587 593

599 601 607 613 617 619 631 641 643

647 653 659 661 673 677 683 691 701

709 719

727 733 739 743 751 757 761

769 773 787 797 809 811 821 823 827

829 839 853 857 859 863 877 881 883

887 907 911 919 929 937 941 947 953

967 971 977 983 991 997 1009 1013 1019

1021 1031 1033 1039 1049 1051 1061 1063 1069

1087

Номера на Празничните дни в Левит

Първия месец на на празници е третия.

Пасхата е ден 14-00 на 03м. което е #75/6 или

75=5*5*3

76=4*19

Оставащи дни в годината

285=3*5*19

284=4*71

Безквасници от 15-21, което е с #77-83 или

77=7*11

78=2*39

79- - - Деня на оживяването.

80=16*5

81=3*3*3*3

82=2*41

83- - -Вероятно това е деня на получаване на тялото, а на следващия ден излиза от гроба, когато възкресението е официално.

Оставащи дни в годината.

283- - -

282=6*47

281- - -първите прости числа със сбор 360=79+281

280=4*7*10

279=9*31

278=2*139

277- - - вторите прости числа чиито сбор е 360=83+277

Ден на първите плодове е на 22 е #84 или

84=7*12

Следващия месец на празници е петия

Само един празник, но най важен за нас.

петдесятница е ден 08 или #129=3*43 остават 231 дена или 231=3*7*11

Седми месец на празници

Ден на тръбите 07 или #188 и ден на изкуплението на 10 или #191

188=4*47

191- - - Просто число, но остават в годината точно 169=13*13 дена, някакво пророчество на двойна смърт, но каква точно не е ясно.

Оставащи дни;

172=4*43

169=13*13 дена, някакво пророчество на двойна смърт, но каква точно не е ясно.

Шатроразпъване;

196=4*7*7 <> 164=4*41

197- - <> 163- - -

198=2*9*11 <> 162=2*9*9

199- - - <> 161=7*23

200=2*100 <> 160=16*10

201=3*67 <> 159=3*53

202=2*101 <> 158=2*79

203=7*29 <> 157- - -

Деня на Христовото кръщение е 00 - 04 - 4120АМ това е ден #91

91=7*13 <> 269- - -

Всички номера които са изцяло прости остатъка е число делящо се на седем.

old testament

No comments: