Wednesday, May 6, 2009

Лаокон

И допълнения към предни постинги

Легендата за Лаокон, която е доста плоска и безсмислена може да се прочете на много места. Но тук ще стане на въпрос за статуята от мрамор в Рим, която се свързва с този мит. Самата статуя е много по интересна от мита. На нея не виждаме баща и децата му убивани от две змии, а виждаме главен герой чисто гол, за това няма да постна снимката му, понеже блога ми е прекалено пуритански и до него по малки фигури показващи второстепенни персонажи, а не деца на голямата фигура както се твърди. Другото несъответствие на това което виждаме и това което навсякъде тръби "легендата" е, че змиите се опитват да убият трите фигури, но те са протегнали ръка нагоре, към нещо което ги спасява от хапещите змии. От пръв поглед се вижда нещо съвсем естествено и явно. Това е фигура с Евангелски мотив, тук е изобразена сцената на змиите, които нападат народа на Моисей, когото той е водил в пустинята, а протегнатите ръце са към кръста със змията за да се избавят от змиите. Интересно е, че тълкуванията не само заобикалят този очевиден момент, но самия кръст със змията е премахнат, за да се подкрепи езическата легенда, като дори и издигнатите ръце показващи приемане на изцелението от кръста на Моисей са били отрязани през 1960 година от "реставратори", пак за да не се "сгреши" правилното езическо тълкувание на статуята. Твърденията са, че ръцете не съответстват на фигурата и за това са отрязани от еднородното парче мрамор и на мястото на китката на Моисей, опс Лаокон, е поставен някакъв мрамор от друг вид, който обаче според „специалистите“ е точно на мястото си!

От цялата тази тъпа легенда все пак ми хареса името, Лаокон звучи като латинизирания вариант на Лаос, божият избран народ. С това тълкувание и с тези действия на "реставриране" виждам от кого трябва да се пазя за да получа изцелението на Моисей.

- - - - -

За девятката, допълнения на предния постинг

За да не си прередакрирам постинга по няколко пъти вече ще добавям новите открития в друг пост и чак тогава ще променям стария.

-27- Освен 270 войника охраняващи Павел се оказва че има и 270 души в кораба който се разбива накрая на Деяния, не са 270 и 6 както изясних в постинга за шестицата. Дн.23:23 и Дн.27:37.

-36- явно трябва да отпадне от класацията за девятки защото е 6*6 и вероятно за това е пропуснато.

Як.5:17 са не три години и шест месеца, тоест 1260 дена, а само три години, което е 1080 също се дели на 9 и е 120. Месеците които са заблудили преводача е месеца, в който се е помолил и е дошъл дъжда, както се споменава в следващия стих 18.

От. 11:2 42 месеца по 30 дена е 1260, за сега не е ясно какво е това време, но само тук имаме три години и шеест месеца.

От.11:3 ( χιλιας διακοσιας εξηκοντα ) не е 1260, а е 1200 всичко или и край.

От.12:6 жената ще бъде крита през цялото време в Духа не в пустинята ( χιλιας διακοσιας εξηκοντα ) което пак е 1200 дена.

Символизма на числа, ъгли и време ще се разглежда по специално.

- - - -

За братята на Иесус

Допълнение към предния постинг за семейството на Христос. Сега като се замисля, май малко злепоставих Мария, майката на Христос. Няма причина една майка да предизвиква интриги сред синовете си и да иска от най големия да пренебрегне двамата по малки от него са сметка от другите двама най малки, това е по изкуствено от евтина тв-сапунка. Мисля, че Мария е действала от по други мотиви. Напълно е възможно като се замисля, Андрей и Петър да са били братя на Христос, но от първия брак на Йосиф, майка им да е починала и Йосиф да се е оженил за Мария и тогава да се е родил Иесус и след това Яков и Йоан. Така Мария има вече лични причини да предпочете Яков и Йоан и да ги препоръча на Иесус за сметка на другите две доведени деца, които са всъщност и по големи от Иесус. За това се каза в ст.18 „тези двама мои синове!

На тази мисъл ме навежда и друг факт. На няколко пъти Петър се изказва към Христос като към по млад, но същевременно много близък за него, ето защо мисля, че Андрей и Петър са по големите му полу-братя от Йосиф. Яков и Йоан също така присъстват на разпъването заедно с Мария, защото са още малки и вероятно не са се страхували да бъдат държани отговорни за разпънатия си брат, докато Петър действа агресивно при задържането, но после се крие, защото го е страх.

Има и още един символичен акт за връзката на апостолите с Христос. Както съм обяснявал, Христос е 6-ти завет, и същевременно завършек на вярата, Вяра поставена от Авраам на хълма Мория, която Иесус завърши на същия този хълм. Докато когато говори на Петър му обещава той да стане символ на новата вяра, има се в предвид, че вярата на хълма Мория вече няма да се практикува чрез поклонение на разположения там Храм, построен от Давид. Вече вярата ще се върне назад, да се практикува не чрез Закона и царската власт, които са четвъртия и петия Завети. Това са юдейски Завети след Завета на вярата. Както и двамата синове на Мария символа на юдейския, народ чрез когото се изпълняваха Закона и царската власт на помазаника. Вече първите два Завета, този на човека Адам, Андрей звучи като гръцкото Анер мъж или човек. А Симеон - Петър е "бариона", не бар йона син на йона, а някаква дума свързана с Ной, който е символ на втория завет. Така вече трансформацията ще става чрез "човека" Христос и чрез Ной преминал през "водата", а не както бе до тогава само чрез Закон и Цар.

Какво трябва да символизират следващите апостоли не е ясно, но подобно на синовете на Израел синовете му са символизирали планетите във слънчевата система видими тогава.

history, time, old testament, new testament

No comments: